Haningedagen | Sverigedemokraterna Botkyrka

Haningedagen

Några från Sd här i Storstockholm anordnade i 23e augusti en mycket lyckad presentation av Sd på Haningedagen. Representanter för alla riksdagspartierna fanns på plats. Stämningen var mycket god och ett ganska stort antal besökare gick fram till Sd:s bord för samtal eller för att ta några Sd Kuriren för att senare läsa hemma i lugn och ro. Vi som satt och myste vid bokbordet fick besök från bl.a en representant för Moderaterna, hon förde långa samtal med oss om demokrati och flyktingpolitiken.

Några i taget gick vi och åt lunch i Haninge centrum. Jag (Robban) och Lasse åt på en superb kinaresturang med jättegod mat och humana priser. Vi som deltog på denna tillställning hann också föra många konstruktiva samtal om partiets framtid och arbete i huvudstaden. Partiets senaste framgångar märktes bland vanligt folk och bland de andra politikerna, vi blir mer och mer betraktade som ett parti bland andra. Vid sjuttontiden packade vi ihop bokbordet och åkte nöjda med dagen hem.